Gorakhpur, Bikaner, Deshnok en Mumbai - Reisverslag uit Bīkāner, India van Wim Sarah - WaarBenJij.nu Gorakhpur, Bikaner, Deshnok en Mumbai - Reisverslag uit Bīkāner, India van Wim Sarah - WaarBenJij.nu

Gorakhpur, Bikaner, Deshnok en Mumbai

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Februari 2014 | India, Bīkāner

Hallo iedereen,

Ondertussen zijn we al terug in India aangekomen en hebben we onze 1ste bestemmingen achter de rug.

Na de grens van Nepal overgestoken te hebben in Sunauli zijn we meteen op de volgende locale bus naar Gorakhpur gestapt.
Daar aangekomen een kamertje voor 1nacht genomen over het station want hadden pas de volgende avond onze trein naar Bikaner in Rajasthan.
Gorakhpur is echt geen leuke locatie om te blijven, er is niets te doen daar en de straat waar wij verbleven was super vuil en druk.
Volgende avond moesten we om 20u uit ons kamertje en gaan wachten in het station op de trein die pas om 23u45 zou vertrekken.
Had die trein natuurlijk nog een vertraging van een paar uur (Het zou India niet zijn zonder : ) ) waardoor we uiteindelijk pas om 4u in de ochtend in onze treinbedjes konden kruipen.
In het station van Gorakhpur waren wij de hoofdatractie voor al de wachtende Indiers omdat we een spelletje Picteureka aan het spelen waren.
Het duurde dan ook niet lang voor we een groep van 15 Indische mannen rond ons hadden staan waar er maar 1tje een beetje Engels van kon spreken.
Die jongen moest dus al de vragen van de rest van de groep vertalen en beantwoorden. : )

Een treinrit van 30u later kwamen we in de voormiddag aan in Bikaner, een iets rustigere plaats met niet zo veel internationaal toerisme.
Een leuk hotelletje genomen met een mooi versierd terras om op te eten en een super schattig nest puppies naast de deur.
De eerste dag al meteen met een rikshaw naar de Camel Research Farm geweest.
Veeel kamelen en eekhoorns en een klein museumpje met leuke kamelendingen.
Ook waren er winkeltjes waar je vanalles van kamelenleer en kamelenwol kon kopen en een stalletje waar je kamelenmelk en Kulfi (een ijsje met nootjes en saffraan) van kamelenmelk kan proeven.

Volgende dag zijn we naar het fort van Bikaner gegaan.
Echt een super mooi gebouw met veel muurschilderingen binnen en de kamers zijn zo gehouden dat je een goed idee kan krijgen van hoe de mensen daar leefden.
We hebben ook het museumpje dat bij het fort is gaan bekijken, veel mooie kleding, rijtuigen en foto`s.
Na het fort zijn we doorgereden naar de rattentempel van Deshnok, super schattige ratjes zijn overal aan het spelen en krijgen eten en drinken van de locale bevolking omdat de beestjes als heilig worden beschouwd.
De tempel ligt natuurlijk wel bomvol rattenstront. : )
Oppassen met die blote voeten dus!

Daar in Bikaner ook een paar jonge gasten die een textielfabriekje hadden leren kennen en zij hebben ons in de namiddag de rest van Bikaner wat laten zien.
Zijn langs de oude stad gereden en over de lokale groenten en kuidenmarkt gewandeld.
Nog een mooie tempel gaan bekijken en een man met een enorm lange snor gezien, hij was al voor 10jaar aan het sparen!
Ook door een miniatuurschilder een klein tekeningetje op mijn nagel laten maken.
Die avond nog wat met die gasten opgetrokken en in een restaurantje van een vriend van hun een lekkere Veg Thali gegeten.

De volgende ochtend om 6u15 op de trein richting Mumbai, weer een treinrit van 24u.
Aangekomen in het station Panvel om 5u in de ochtend, de schattigste puppie van heel India gezien!
Na nog een uurtje op een propvolle locale trein kwamen we aan in het station van Mumbai waar we ons meteen op een lekkere masala dosa getrakteerd hebben.
Onze bus naar Goa vertrok pas die avond dus hadden we nog een hele dag om wat in Mumbai rond te hangen.
Zijn op een groot sportplein naar de locale sporters gaan kijken, geen voetbal hier maar wel handbal en veel criquet.
Een leuk parkje gevonden waar we even van het zonnetje hebben genoten voor we in de cinema naar een nieuwe Bollywoodfilm zijn gaan kijken met Indische popcorn op de schoot. : )
Die avond dus op een ijskoude semi-sleeperbus terug naar Goa vertrokken.

Jullie lezen snel meer!
Heel veel groetjes uit het warme Goa.

• 03 Februari 2014 - 15:13

Anne:

"In het station van Gorakhpur waren wij de hoofdatractie voor al de wachtende Indiers omdat we een spelletje Picteureka aan het spelen waren" : SUPER, zie het zo voor me :-) geniet er nog van ! x Anne

• 03 Februari 2014 - 22:08

Vava:

Ik hoor dat jullie je nog altijd goed amuseren daarom geniet er maar van.en doe ze daar maar een goede dag van mij.