Heilige koeien, dosa's en cheese garlic naan. - Reisverslag uit Anjuna, India van Wim Sarah - WaarBenJij.nu Heilige koeien, dosa's en cheese garlic naan. - Reisverslag uit Anjuna, India van Wim Sarah - WaarBenJij.nu

Heilige koeien, dosa's en cheese garlic naan.

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Wim

22 November 2013 | India, Anjuna

Hier zijn we weer met meer verhalen.

Onze laatste dagen in Goa zijn aangebroken na nog een maand aan de kanten van Anjuna verbleven te hebben.
Hebben de laatste 2 maand en half veel nieuwe mensen leren kennen en zijn al een beetje aangepast aan de gebruiken en gewoonten hier.

De mensen hier zijn over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam.
Je moet alleen wel goed uitkijken of deze vriendelijkheid uit het hart komt of ze gewoon iets van je gedaan willen krijgen.
Je bent bv altijd de beste vriend van alle verkopers.'Good price good price, Indian price for you my friend not tourist price, come to my shop.'
Blijkt die shop een grote zak langs de kant van de weg te zijn en probeerd die verkoper zijn spullen aan je te verkopen voor belachelijk hoge prijzen.
Als je hier dan al wat langer zit en ongeveer weet welke prijs juist is zijn ze natuurlijk niet zo gelukkig. : )
Maar als je ergens iemand de weg zou vragen ofzo wil iedereen je maar al te graag verder helpen.

Ook van de Indische gastvrijheid hebben we al vollop genoten.
Zo zijn we door de eigenaars van ons Guesthouse 2x uitgenodigd om de gerechten op de kaart van hun restaurant dat bijna open ging te proeven.
Eten is super lekker en ze zien echt dat je niets tekort komt.

Bij Fida, de zoon van de eigenaar van club West End, zijn we ook al een paar keer uitgenodigd om samen met zijn famillie te eten en te relaxen.
Echt zo een leuke vrolijke famillie met 2 kleine meisjes die als princesjes behandeld worden, 2 puppies en een kleine kitty.
Altijd muziek aan het spelen,het oudste meisje geeft ons dansvoorstellingen en het kleinste wuift haar arm mee op de muziek.
Cenya, Fida's vrouw, is de beste kok hier in India maar heel verlegen om complimentjes te ontvangen, zo lief. : )

De beestjes hier hebben mijn hartje ook al gestolen.
Vooral de vele straat/strandhonden waar ik regelmatig snoepjes voor meeneem zijn super schattig en de meeste ook goed verzorgd door de locals hier.
Mensen zetten de overschot van hun maaltijd gewoon op straat zodat de katten, honden en koeien die langs komen hun buikje vol kunnen eten en zo word er ook niets van voedsel weggegooid.
En die koeien, dat zijn er veel! Die lopen, eten, slapen en schijten overal.
Liggen zelfs op het strand te zonnebaden en proberen mensen hun eten af te pakken.
De Indische koeien zijn een beetje zoals de duiven bij ons maar gelukkig zonder vleugels.Als je zo een drol op je hoofd krijgt, da's nogal wat erger als een duivenstront. : )

Hebben ook al wat minder leuke beestjes gezien zoals zotte insecten en slangen.
Fida en zijn famillie hadden een kleine slang gevangen in hun tuin en waren die aan hun kindjes aan het laten zien en die aan het leren dat dit gevaarlijk. is.
Zelf zijn ze er al zo aan gewend dat ze er gewoon mee aan het spelen zijn en in hun nek leggen enzo terwijl ik zelfs niet in de buurt durf komen.

De natuur is hier echt ongeloofelijk mooi! Overal groen en palmbomen.
Er is zelfs al een kokosnoot af een boom gevallen een paar meter van ons vandaan. Hebben hem open gekregen, lekker opgesmuld en een potje gemaakt van de harde buitenkant.
In het zuiden van goa vond ik alles het mooist.
Het is er veel rustiger, opengestrekte landschappen en veeeel properder.
Proper moet je hier wel met een heel grove korrel zout nemen want afval is overal wel aanwezig en heb nog maar1 vuilbak op straat tegen gekomen.
Afvalzakken worden gewoon onder een grote mooie boom gegooid en verbrand nadat de koeien, honden en raven er de laatste eetbare restjes uit gevist hebben.
Het is dus beter om je adem hier af en toe in te houden als je aan het rondrijden bent.
Heel veel mooie stranden, die wel proper gehouden worden en leuke strandhutjes om iets te eten of te drinken.
De zee is ondertussen ook al wat kalmer geworden en als je wat oplet voor stenen in het water perfect om in te zwemmen. Heb zelfs al wat baantjes getrokken, wie weet zwem ik wel sneller als onze Mat als ik terug ben. ; )

Het eten en drinken hier is echt zalig!
Vooral de samosas, dosas, thali en cheese garlic naan zijn toppers en er zijn zo veel currys dat het bijna onmogelijk is om ze allemaal te proeven.
Elke dag drinken we verse fruitsapjes, shakes of lassi. De ananas en avocado zijn op de moment het best omdat het seizoen nu bezig is.
We worden ook goed voorzien door Inge, een Nederlands meisje dat net uit Nepal komt en nu een tijdje bij Akshat logeerd, die super lekkere vegetarische dingen voor ons maakt zoals veggieburgers en zalige koude pizza met een noten/zadenbodem, verse tomatensaus, fijngesneden groentjes, groene pesto en een soort van Chashew-mengeling die kaas vervangd.
Wat gewicht verliezen zit er dus zeker niet in hier. : )

Hebben zelfs al Sushi gemaakt met een frans meisje Delphine en een jongen uit Sicilie Libeo. Met verse tonijn en scampi's die we op de vismarkt van Siolim gekocht hebben.
Ook dim sums hebben we al gegeten, van een kraampje langs de weg, maar hier noemt dat momo.

Veel feestjes hier zijn wel wat anders dan in Belgie.
Thuis komen mensen echt voor de muziek en hier is er ook altijd nog een groep waarbij het niet uitmaakt welke muziek er speelt, zolang er maar blanke meisjes zijn.
Die kerels proberen dan ook altijd dicht bij u te dansen en u aan te spreken en drankjes aan te bieden enzo.
Je moet echt heel direct en duidelijk zeggen dat ze je gerust moeten laten tot ze het opgeven en dan gaan ze gewoon verder naar het volgende blanke meisje dat ze kunnen vinden.
Het helpt natuurlijk wel als je zo'n grote man als Wim bij hebt, als ze echt te lastig doen komt hij er zich gewoon mee bemoeien en zijn ze snel weg.: )
Maar niet alle feestjes zijn zo natuurlijk.
De grotere met betere namen trekken veel volk die wel echt voor de muziek komen en daar is het net zoals thuis en kan je je gewoon amuzeren zonder je druk te maken.
Voor Wim is er zelfs een kleine droom uitgekomen, hij heeft Silent Horror voor het eerst life zien spelen!! : )

Nu zijn we nog aan het genieten van onze laatste dagen in Goa.
Wim nog een paar keer draaien en ik nog een paar dagen zalig zwemmen in de zee en rusten op het strand voor we onze tocht verder zetten.

Dinsdag nemen we een binnenlandse vlucht van Goa naar Jaipur in Rajasthan en als onze visum afloopt (rond 8dec) trekken we verder naar Nepal.

Heel veel groetjes uit het nog steeds zonnige en hete India!

• 24 November 2013 - 20:08

Zarah:

Allee, jullie zitten daar precies wel goed hé :)

Ik moest enorm lachen over de koeien zonder vleugels :)

• 26 November 2013 - 19:30

Tante Ann:

Waw zeg, wat een verslag. Echt zooooooo leuk om te lezen. Ik zie er al allerlei beelden en warmte bij ( en dat kunnen wie hier bij ons wel gebruiken). Geniet er met volle teugen van want dit is echt een unieke kans om iets van de wereld te zien. Jullie gaan vast heel wat "rijker" thuis komen (misschien niet in de portemonee maar alleszins in je hart en ziel). Nog veel plezier op jullie verdere tocht. Dikke kussen uit Schoonbroek.

• 27 November 2013 - 22:17

Roxane:

UPPER FROLLY! Heb jullie kaartje vandaag gekregen! Ge kunt ni geloven hoe hard ik uit mij dak ben gegaan!
    Ik mis je nog steed opt werk... Onvervangbaar!
    Ik drink alvast een lekker glaasje Wijn op jullie!
    Zal snel nog iets schrijven!
    # Kan stiekem ni wachten op jullie volgende kaartje! Love it!

Dikke Zoen uit het koude belgenlandje!

X

• 28 November 2013 - 14:23

Veronique:

Hey Frollenbol... :-)

gisteren jullie kaartje aangekregen... superleuk!!
    ik volg jullie avonturen hier thuis op de voet... geweldig om je verslagen te lezen...

Geniet er nog van... en hou ons op de hoogte...
    zodat wij hier toch ook een beetje kunnen meegenieten... :-)

groetjes...
    en een plakzoen van Cilia...

V.

• 01 December 2013 - 19:40

Va-va Goormans:

Moest ik nog 60 jaar jonger zijn, ik zou geen ogenblik twijfelen het vliegtuig nemen en u komen zoeken .Maar ik geniet nu mee in gedachten met wat moois jullie meemaken.Geniet er van want je ben rapper op ouderdom dan je denkt, ik kan er over mee spreken.En ik geniet dan ook ten volle van je foto's.