Goa Goa Goa - Reisverslag uit Vagator, India van Wim Sarah - WaarBenJij.nu Goa Goa Goa - Reisverslag uit Vagator, India van Wim Sarah - WaarBenJij.nu

Goa Goa Goa

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 September 2013 | India, Vagator

Waar waren we? Het 1e einde / laatste vrijdag van Ganesh festival hebben we uiteindelijk bijgewoond op Anjuna beach, veel gezang, geboenk en vuurwerk afgesloten door het dragen van de Ganesh beelden in de zee en een zoete hap voor iedereen aanwezig.

Volgende dag zijn we naar Aguada fort gaan zien en de bijzijnde strandjes, iets zuidelijker gelegen. Savonds terug bij Tin Tin de Steak Nite, 2 voor 1 dus lekker smullen van een gebakken waterbuffel met on the house Goan Feni alcohol. Daarna nog op zoek gegaan naar een feest in de buurt en gevonden ook , Curlies bar maar daar komen we niet meer, macho dominant damn (daar had je wel gelijk in Lieven en Leony). Gelukkig heel thuis geraakt en goed uitgeslapen de dagen erna, vrij relaxed dus.

Nieuwe mensen leren kennen, connectie voor feesten en een koppel dat net een nieuw huis had gehuurd zeer dicht bij Anjuna Beach, echt zalig daar om te relaxen en te genieten van het best nog goede weer. De zware monsoen regens zijn precies al wat geminderd (dachten we). Want dag erna zijn we enkel naar Mapusa stadje geweest voor wat nieuwe spullen alsmede "geprijsde" souvenirs (vind Wim) en de rest was harde harde en hardere regenbuien met uren stroomuitval.

Naar het meest noordelijke strand gereden van Goa met fameuze omweg maar brommer ritje was nog leuk, savonds bij kaarslicht gegeten bij Mango Tree, alweer door de harde regen = geen stroom. Volgende dag weer veel regen en in de Juice Bar kei lekkere avocado lassi (indische melkdrank) gedronken, Wim ontdekte Old Monk bruine rum en Sarah Sula wijn, allebei Indische dranken.

Dan ! Zaterdag, op zoek naar nieuwe schoenen voor Wim, 2 keer Mapusa en 1 keer Panjim en het resultaat is size 11 sportshoes, die zelfs nog een beetje te klein zijn !! Die avond live muziek (gitaar en zang en fluit) door een zekere Elvis, locale zanger @ TinTin's en ook een DJset in Club West End. 2 uur ipv 1 uur dankzij djs die niet kwamen opdagen. Leuke keet, goed feestvolk en geen machos, Wim blij Sarah moe Iedereen bekaf. Dag erna slaapdag voor Wim, leesdag voor Sarah (5-ling van Agatha Christie in enen trek uitgelezen).

Meer chillen en zweten dagen erna, een random feestje gebouwd in Primrose, in Vagator, 40 man en echt zalige tijden met plaatselijke mensen. Siolim chillums en nieuwe forestpsychedelic sounds. Dat moeten we meer doen!

Dag erna nog gezwommen aan Ozran beach, ook dichtbij ons guesthouse , dat we ondertussen verlaten hebben. We kunnen nu een paar dagen blijven bij een vriend, die moet decoreren op een feest 12uur rijden van hier. Normaal zou Wim daar ook kunnen draaien maar we willen nog eerst meer van Zuid Goa zien voor we lange reisjes gaan ondernemen. Sarah heeft ook maar 1 pakje Touristil bij dus spaarzaam zijn is de boodschap. Gewoon wat afwachten en plannen maken voor de zuidelijke en oostelijke plekken in Goa (watervallen, specerijenplantage, natuurparken, rustigere stranden en tempels).

Op moment van schrijven is er 2 liter zweet gevloeid want dit is het hardste dat Wim heeft moeten werken dit jaar (Sarah mopje).
Volgende update zal geschreven worden door mijnen halven trouwboek (= minder feestdetails, meer eten en diertjes)

• 29 September 2013 - 21:50

Mama Katelijne:

Hallo dit is wel teen en tander zeg! Zeg en 'mijn halve trouwboek', zijn jullie soms in Goa getrouwd of zo? Laat het op tijd weten hé, want dan kom ik naar ginder voor mee te feesten!
    Liefs

• 02 Oktober 2013 - 20:06

Vava Goormans :

jullie vinden het daar wel plezant zou ik zo vaststellen ,moest ik nog zo jong zijn als jullie en dan nog durven vliegen dan!!dan zou ik ook eens overwegen om een wereld reis te maken.Maar ik zal het maar houden met hier in de omtrek,met mijn familie enkele fiets tochtjes te maken. groeten va va

• 13 Oktober 2013 - 16:38

Diane:

Hey Sarah en Wim,

Leuk om jullie verslagen te lezen. Zo te lezen hebben jullie het echt naar jullie zin daar in India.
    Geniet nog van de vele feestjes en bezienswaardigheden.
    Hopelijk binnenkort een fotoke.
    Grtz Diane