Mumbai -> Goa - Reisverslag uit Bombay, India van Wim Sarah - WaarBenJij.nu Mumbai -> Goa - Reisverslag uit Bombay, India van Wim Sarah - WaarBenJij.nu

Mumbai -> Goa

Blijf op de hoogte en volg Wim

13 September 2013 | India, Bombay

Na een vliegtuigreis van 16.5uur (overstap in Kuala Lumpur niet meegerekend) zijn we aangekomen in Mumbai, waar het veel minder druk was dan verwacht. We hadden vele reistips gekregen waardoor we meer op onze hoede waren dan nodig, maar goed... Onze chauffeur moest 4 keer de weg vragen naar ons hotel Sapphire Residency. Heel vriendelijk personeel, kamer was niet al te proper maar zeker voldoende voor deze prijs. Nabij gelegen restaurantje was ook dik in orde vooral de Pav Bhaji.

Dag twee en nog geen diarree, ole. Strandwandeling langs Juhu beach , wel veel afval en dode vissen, maar dat kwam volgens ons door het Ganesh feest dat nog altijd bezig was, aan de bloemen en de sluiers te zien. Wim is wel belegerd door 6 zotte indische grieten, die de zak snoep (voor de straatkinderen) uit zijn handen kwamen trekken.

Savonds namen we dan de sleeper-bus naar Goa, voor Sarah viel het goed mee (slapen met Touristil) voor Wim iets minder omdat hij schots en scheef moest liggen (te kleine ruimte, damn you indiers) 15uur later werden we bestormd door taxichauffeurs in Panjim, hebben er een goede uitgekozen die ineens voor ons een hotelletje en een scooter heeft geregeld aan een heel schappelijke prijs. De mooie kamer met airco en grote douche is heel goed bevonden alsook de gratis huisdieren (salamander, kikker, mieren en 3 kakkerlakken).

Onze honger word vooral gestild door het nabije restaurant Tin Tin (also from belgium!!) met een heel vriendelijke ober die ook gids is dus van alles wel iets kon vertellen. Cocktails, gedronken op de gezondheid van de vava van Sarah, waren ook super lekker en goedkoop (schol he vavake!)

Op de dichtsbijzijnde stranden hebben we wat schelpen verzameld en Chapora Fort bezocht vergezeld door onze eigen Indische Mazzel die kwaad blaffend naar ons voorwiel hapte toen we terug vertrokken naar het hotel. Savonds een Indisch wijntje gedronken en een sapje bij The Juice Center. Nog geen feestjes gevonden maar ze komen er zeker nog aan vertelden ze ons daar al.

Straks is het einde van het Ganesh feest en zal het tot 1u snachts vuurwerk en luide knallen in de straten zijn. Een hele leuke belevenis en we gaan er zeker langs (Chapora)

Tot zover de eerste dagen van WimSarah Special.
Er volgt snel meer, tot binnekort thuisblijvers !

• 13 September 2013 - 21:07

Mama Katelijne:

Ziet er erg leuk uit jullie start! Genieten maar met volle teugen.
    Liefs mama Katelijne

• 18 September 2013 - 17:15

Tobias:

Alvast benieuwd naar de rest! EEEENJOOOOY!!!

• 19 September 2013 - 08:32

Anne:

Hey sarah en wim, de max gewoon ! enjoy ! oh en ik vind dat jullie elk verslag moeten starten met "....dagen en nog geen diarree " ...gieren !

• 19 September 2013 - 10:43

Jessica:

Hey Sarah en Wim

Wat fijn om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Het klinkt allemaal zeer leuk buiten de huisdiertjes dan daar ben ik ni zo voor :-D
    Ik zou zeggen feest ze dar ng goed maar toch een beetje voorzichtig he ;-)
    En hopelink blijven jullie diareevrij hihihi :-P
    Dikke knuf Jess
    Ps: Sarah ik mis je hier jong :-P

• 19 September 2013 - 22:38

Va Va Goormans:

Het is voor mij een grote eer dat er zo ver van hier op mijn verjaardag,gedronken word.Ik wens jullie nog veel plezier op je verdere toch,en tot een volgende.Va-va Goormans

• 20 September 2013 - 10:11

Lieven:

Allez,
    blij te horen dat de aankomst beter meeviel dan verwacht! In Anjuna waren zo vroeg op het seizoen ook wel wat feestjes, en dat is niet zo ver van Panjim. Als je daar bent, club Paradiso ("discotheek") was wel de moeite om eens te zien :-). Veel plezier nog!

• 21 September 2013 - 20:26

Nonkel Eric :

Klinkt zo goed dat ik er een tikkeltje jaloers van word. Op naar meer avontuur!

• 23 September 2013 - 11:29

Nina :

Hey Sarah en Wim

Wauw !!! Super daar precies , ja het vervoer en insecten moete erbij pakken , welkom in India
    Jullie gaan het echte avontuur tegemoet , enjoy it
    feestjes gaat het daar niet ontbreken , af en toe ook wat mediteren hé
    Hou jullie goe en denk aan jullie , ook wel wa gezond jaloers :)

bye en geniet van elke ervaring !!! xxx